SUBSCRIBE NEWSLETTER

Connect to Marketpress

Get exclusive discounts and coupons

Varukorgen

Inga produkter i varukorgen.

Fortsätt handla

Shopping cart

    dfsdf sdfd sdfsd sd

Inga produkter i varukorgen.

Fortsätt handla

Vanliga frågor & svar


FUNDERINGAR VID BESTÄLLNING

Vad kostar frakten?

Vi tillämpar fri frakt på alla beställningar.

 

Hur vet jag att min order gått igenom?

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse av oss via e-post.
Om du inte mottagit någon orderbekräftelse, beror det oftast på att din e-postadress
är felstavad eller ogiltig.
Kontakta oss gärna på kundservice@zorbeto.se så hjälper vi till.
 

FRÅGOR OM BETALNING

Vilka olika betalningssätt finns det?

MasterCard och VISA
Överföring via internetbank
Faktura och efter leverans välja att betala den via plusgiro, bankgiro eller Swish.
Det går även att välja delbetalning i 3-24 månader.
 

Varför går inte min betalning med kort igenom?

Det kan bero på att ditt bankkort är spärrat för e-handel, vissa banker har den funktionen.
Kontakta din bank för att häva den säkerhetsspärren.
 

Varför kan jag inte handla mot faktura?

Om inte ditt köp godkänns när du väljer faktura kan det bero på några olika anledningar. 
 
För att köpa mot faktura krävs det att du är över 18 år. 
Adressen du har angivit är felaktig. Vid betalning mot faktura godkännes endast folkbokförd adress.
Du kan ha överskridit din maximala kreditgräns. 
Du har angett ett felaktigt personnummer (tänk på att personnumret kontrolleras mot
den adress du är folkbokförd på, dessa två måste alltså matchas för att fakturaköpet skall gå igenom). 
 
Om du vill få mer information om varför du nekades, kan du kontakta Payson på telefonnummer 08-470 94 00.

Var är mitt kvitto?

Du får en faktura av oss via e-post som fungerar både som kvitto och garantibevis.
Har du tappat bort eller ej mottagit din faktura vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig därifrån. 
 

HUR FUNKAR LEVERANSEN?

Levererar Zorbeto utanför Sverige?

Vid beställning på vanligt sätt via zorbeto.se kan vi endast leverera till adresser inom Sverige. Om du har adress inom EU, men utanför Sverige kontakta kundservice@zorbeto.se eftersom du då själv behöver ordna med frakten alternativt få en offert från oss när det gäller fraktkostnaden.
 

Leveranstid

Eftersom dina beställda varor ska sampackas hos vår logistikpartner i Götene,
så att du får endast ett paket, är leveranstiden 3-8 dagar.
 

Hur levereras mitt paket?

Paket från Zorbeto kan levereras på två sätt:
 
Postpaket betyder att vi skickar dina varor via PostNord till ditt närmaste postombud.
När paketet har anlänt till ombudet skickas ett sms till dig om att ditt paket finns klart för upphämtning.
Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer
samt anvisning om var paketet finns att hämta. 
 
Leverans via DHL till ditt närmaste serviceställe.
Du får sms med upphämtningsställe samt en kod som du anger när du hämtar paketet.
Tänk på att du behöver legitimera dig när du hämtar paketet.
 

OM DU ÅNGRAR DIG ELLER NÅGON VARA ÄR DEFEKT

Jag ångrar mig, kan jag returnera varan?

Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du enkelt skicka tillbaka varan till oss och få
pengarna tillbaka, minus returavgiften på 69 kr. Om du har mottagit en skadad produkt ska
du inte skicka den i retur, kontakta istället kundservice på kundservice@zorbeto.se
för att göra en reklamation. 
 
Hos oss kan du ångra ditt köp och skicka tillbaka en öppnad vara inom 14 dagar från den
dag du mottar din beställning. Om du vill returnera en vara lägger du tillbaka den i dess
originalförpackning. Förslut paketet noga och klistra fast den medföljande returfraktsedeln
ovanpå den gamla fraktsedeln. Lämna in paketet hos ett Postnord-ombud och spara kvittot.
Det är ditt ansvar som kund att notera kolli-ID och se till att du får kvitto av Postnord. Du får
pengarna tillbaka senast 30 dagar efter att vi har mottagit returen. Returavgiften dras av från
din återbetalningssumma. Retur kostar 69 kr. Kontakta vår kundservice om din produkt var
skadad vid leverans eller om du inte har fått en retursedel.
 

Varan är defekt. Hur gör jag?

Kontakta vår kundservice via e-postadress kundservice@zorbeto.se för att få instruktioner kring hur du reklamerar din produkt.
Vi står alltid för returfrakten vid en godkänd reklamation.
 

Kan jag byta en produkt?

 
Om du vill ha en annan produkt än den du beställt behöver du göra det i två steg. Returnera produkten
som du erhållit, genom att använda den medföljande returfraktsedeln och gör sedan en ny beställning
på den vara du vill ha istället. Observera att det kostar 69 kr att göra en retur, det vill säga du står
själv för fraktkostnaden.